باید سهم بیشتری در بازارهای صادراتی داشته باشیم

by دسته‌بندی نشده in ژانویه 4, 2021

مسعود توتونچیان معتقد است با بهره‌وری بهینه از منابع انسانی، آبی و خاکی توفیق بیشتری در صادرات به دست می‌آید، وی می گوید: حق مردم و کشور ماست که سهم بیشتری از بازارهای بین المللی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، مسعود توتونچیان، رئیس هیئت مدیره شرکت تولید کنندگان محصولات غذایي بکتاش تامین  و مدیرعامل گروه صنایع غذایی سحر همدان در خصوص وضعیت کنونی صنعت غذا به خبرنگار ما گفت: تحریم‌های خارجی، مشکلات داخلی و کمبود آب چالش‌هایی برای صنعت به وجود آورده است که باید با هوشمندی و تدبیر این شرایط را مدیریت کرد و به پیش رفت.

توتونچیان بیان کرد: گروه سحر و شرکت‌های زیر مجموعه در بحث کشت داخلی و مدیریت کشت و مصرف آب، کشاورزی قراردادی توانسته به توفیقات ارزشمندی در خصوص تامین غذا و صادرات دست پیدا کند.

وی مشکلات در خصوص قطعی اینترنت افزود: نبود اینترنت، اعتراضات و شرایط موجود در کشور بر روابط و توسعه همکاری با سایر کشورها تاثیر گذاشته است.

وی تصریح کرد: عدم زیرساخت‌های مناسب برای انتقال ارز تاثیر به سزایی در صادرات داشته است که امیدواریم با تدبیر مدیران ملی این مشکل هر چه سریعتر مرتفع شود.

توتونچیان گفت: پتانسیل کشور ما بسیار ارزشمند است که با بهره‌وری بهینه از منابع انسانی، آبی و خاکی توفیق بیشتری در صادرات به دست می‌آید. حق مردم و کشور ماست که سهم بیشتری از بازارهای بین المللی داشته باشند.

توتونچیان در خصوص تعامل تولیدکنندگان با فروشگاه های زنجیره ای خاطر نشان کرد: ساختار فروشگاه های زنجیره ای باید اصلاح شود و این رابطه سودمندی بین تولیدکنندگان و فروشگاه‌های زنجیره‌ای ای نیست. هزینه اجاره، نیروی انسانی و مارکت و نرخ بهره در کشور تاثیرگذار است.

این فعال اقتصادی در ادامه گفت: در برخی کشورها مکان‌های ارزان قیمت برای فروشگاه‌ها در نظر گرفته شده است تا قیمت تمام شده برای مصرف‌کننده نهایی منطقی تر باشد. وقتی هزینه اجاره کم و نرخ پول سرمایه در گردش برای تولیدکننده معقول باشد، قیمت نهایی برای مصرف‌کننده به صرفه می شود.

مسعود توتونچیان در پایان بیان کرد: پتانسیل بالقوه‌ ‌ای همچون نیروهای جوان مستعد، آفتاب به عنوان منبع انرژی و خاک مناسب، تولید محصولات با کیفیت و ارگانیک که نتیجه تلاش دسته جمعی است و استفاده بهینه از فارغ التحصیلان رشته کشاورزی و صنایع غذایی در کشور داریم. فرصت‌هایی که با همفکری و همدلی، توسعه ارتباط بین گروه‌های دانشگاهی و صنعت می‌توان از آنها استفاده کرد و ارزش افزوده ایجاد نمود.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *